måndag 8 februari 2016

padsburk

Heeeej!!
I detta inlägget hade tänkt att isa hur man kan göra en padshållare med aluminiumtejp.
Det man behöver är:
  • pringlesburk eller en annan rund burk som ni kan ta
  • kniv
  • tjockt papper
  • en pad
  • färg (jag hade bronsfärg för att det skulle se lite rostigt)
  • (penna om man inte trycker ut bilder)
  • lim
  • tuschpenna
  • präglingsverktyg
 
Gör så här:
Tryck ut/ rita ut figurer ni vill ha på er burk, när ni sedan klipper ut så får ni känna om det är lagom tjockt så att det syns senare. Jag fick ta dubbelt papper för säkerhets skull och jag hade ganska tjockt ändå.
Om ni har två eller fler så limmar ni ihop dem.
 
Nu kan ni ta fram burken och en pad. Så målar ni av ca halva padsen på nedre delen av burken och skär ur ett hål.
 
Efter det så kan ni limma fast era pappersbitar där ni vill ha dem.


 
Sedan till det roligaste jag tyckte, sätta fast och pilla med aluminiumtejpen. Man klipper olika stora bitar av tejpen och tar bort pappret, sätt sedan på vart du vill på burken tills hela burken är täkt.

 
Sen är det bara att måla burken, jag tog en bit från en disksvamp och duttade på färgen på burken med den "gula" delen

 
Låt torka och sedan är den klar!! Här står den för mig.
 
Hoppas ni förstår annars så är det bara att kommentera!!
KRAM AMANDA
<3<3<3<3
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar