tisdag 9 juni 2015

Pärlskål

Jag hittade mina foton på pärlskålen som jag gjorde för ungefär ett år sedan. Då tänkte att jag kunde ju lägga ut bilderna här.  Jag kommer också ihåg hur jag gjorde den så jag kommer att skriva det här.
1)Jag tog en skål som jag ville ha formen på och som tål värme.

2) Jag tog massa pärlor från söndriga pärlplattor.(man kan ta oanvända pärlor också.

3) Sedan tog jag fram olja, och smörde skålens innsida. (Jag hade raps olja men mab kan ha vilken olja som helst tror jag).

4) Sedan tog jag pärlorna och satte dom på skålens innsida i det mönster jag ville ha.

5) Sen la jag in den i ungnen i ca 200 grader i ca 10 minuter eller tills alla pärlorna har smält.

6) När den har svalnat  så tog jag en matkniv och tog ur pärlskålen ur glasskålen och torkade oxh tvättade pärlskålen för att få bort så mycket överflödig olja som helst.
                         Klar!!
                Kramisar Amanda❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar